ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. ژله ایرانی این دسر خوشمزه بـه روش های مختلفی تهیـه مـی شود. ژله ایرانی این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیـه مـی شود و با نام ژله لایـه ای معروف است. درون این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیـه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده درون این دستور مـی توانید به منظور ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیـه نمایید. با دستور طرز تهیـه ژله بستنی درون ادامـه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی ژله ۲ بسته بستنی وانیلی ۱٫۵ عدد ش به مـیزان کافی

دستور طرز تهیـه

ابتدا بستنی وانیلی را درون دمای محیط قرار مـی دهیم که تا نرم شود ( فقط بستنی حتما کمـی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . درون مرحله بعد یک بسته پودر ژله را درون یک لیوان ش حل مـی کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم مـی زنیم که تا ژله شفاف شود.

وقتی پودر ژله را درون ش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را بـه آن اضافه و مخلوط مـی کنیم که تا مواد صاف شوند سپس درون قالب مورد نظرمان مـی ریزیم و در یخچال قرار مـی دهیم که تا ژله ببندد. به منظور بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیـاز است.

بعد از اینکه لایـه اول ژله خودش را گرفت ، ژله ایرانی بسته دوم ژله را مانند روشی کـه در بالا توضیح دادیم درون ش حل مـی کنیم و پس از مخلوط با بستنی وانیلی روی لایـه اول مـی ریزیم و در یخچال قرار مـی دهیم که تا دسر ما آماده شود.

در مرحله پایـانی حداقل ژله را بـه مدت ۲ ساعت حتما در یخچال قرار دهیم که تا ژله آماده سرو شود. نکته مـهم درون مورد تهیـه ژله بستنی دو لایـه این هست که بهتر هست برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای کـه رنگش روشن تر هست در لایـه بالایی قرار بگیرد.

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایـه را آموزش دادیم ، شما اگر مـی خواهید ژله ای با لایـه های بیشتر تهیـه کنید فقط کافیست همـین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایـه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایـه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

: ژله ایرانی




[آموزش طرز تهیـه ژله بستنی ساده و اصول تهیـه ژله بستنی 2 لایـه ... ژله ایرانی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 00:46:00 +0000