کیک اسفنجی یکی از محبوب ترین انواع کیک هست ، کیک تولد برای سی نفر دلیل این محبوبیت این هست که تهیـه آن بسیـار ساده هست و طعم بسیـار مطبوعی نیز دارد. کیک تولد برای سی نفر تهیـه این کیک با پودر کیک آماده بسیـار آسان و سریع هست ،اما اگر مـی خواهید طعم بهتری را تجربه کنید مـی توانید این کیک را از پایـه خودتان درست کنید. کیک تولد برای سی نفر با مواد لازم ذکر شده درون این دستور شیرینی پزی مـی توانید به منظور ۴ نفر کیک اسفنجی تهیـه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیـه کیک اسفنجی درون ادامـه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفنجی آرد ۲٫۵ لیوان تخم مرغ ۵ عدد شکر ۱٫۵ لیوان شیر ۱ لیوان بکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری وانیل ¼ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیـه

ابتدا حتما فر را روشن کنیم که تا گرم شود ، به منظور این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن مـی کنیم. درون مرحله بعد زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا مـی کنیم. درون یک کاسه زرده های تخم مرغ را بـه همراه وانیل و شکر خوب مخلوط مـی کنیم.

باید آنقدر مواد را بزنیم که تا مایعی کشدار بـه رنگ کرمـی بـه دست آید. درون یک کاسه دیگر سفیده های تخم مرغ را با همزن بـه قدری مـی زنیم که تا کاملا کف کند و با برگرداندن کاسه سفیده تخم مرغ نریزد. حالا شیر را بـه مخلوط زرده تخم مرغ اضافه مـی کنیم.

و بعد از آن سفیده تخم مرغ را کم کم اضافه مـی کنیم و مواد را بـه آرامـی مخلوط مـی کنیم. آرد را چند بار الک مـی کنیم و با بکینگ پودر مخلوط مـی کنیم. درون مرحله بعدی آرد را کم کم بـه مواد اضافه مـی کنیم و متداوم مواد را مخلوط مـی کنیم.

درون قالب مان یک کاغذ روغنی مـی اندازیم و مایـه کیک را داخل قالب مـی ریزیم. کیک را به منظور مدت ۳۰ که تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار مـی دهیم که تا کاملا پف کند و بالا بیـاید. بعد از پخت اجازه مـی دهیم کیک کمـی خنک شود سپس از قالب خارج مـی کنیم.

همچنین ببینید : کیک یزدیکیک زبراکیک تولد

: کیک تولد برای سی نفر




[آموزش طرز تهیـه کیک اسفنجی و اصول کیک اسفنجی خوشمزه خانگی کیک تولد برای سی نفر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 06:44:00 +0000